torsdag 22 mars 2018

Helgfrågan v. 12

Det är snart påsk 🐣 om någon nu missat detta. Jag hoppas verkligen ni inte missat det bästa med påsken, nämligen läsutmaningen.
Läs om det här>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Påskläsutmaning 2018 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
I läsväg brukar man snacka om påskekrim , vilket innebär att man ska läsa deckare i påsk.
Kvinnan i rummet av Jussi Adeler-Olsen var något av det bästa jag läst i deckarväg.
Det är inte ofta jag skrattar högt när jag läser en deckare, men det gjorde jag här.
Vilken är din bästa deckare?
(skulle man mot förmodan inte läsa deckare så tipsa om en annan fempoängare.)
Bonusfråga: Ibland är det gott med lite kalla rätter, jag brukar göra en ris och räklåda jag tycker är god. Vad brukar du göra? 


18 kommentarer :

  1. jag ser framemot tips på kalla rätter.

    SvaraRadera
  2. Adler-Olsen är verkligen jättebra! Men hu så många duktiga deckarförfattare det finns! Jag valde en som tycks ha blivit lite bortglömd.

    SvaraRadera
  3. Just ja påskutmaningen vill jag ju vara med på, den måste jag komma ihåg att anmäla mig till!! :)

    SvaraRadera
  4. Jag läser sällan deckare men en bok ska jag läsa!

    SvaraRadera
  5. Jussi Adler-Olsen är jättebra!
    Jag hade svårt att bara välja en bok, finns ju så många bra... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja klart det är svårt, är ju Helgfrågan

      Radera
  6. jag noterade din ris- och räklåda. om en byter ut köttbuljongen mot grönsaksbuljong så kan alla halv- och trekvartsvegetarianer äta också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så kan man alltid fixa till det.

      Radera
  7. Ja, just Jussi Adler-Olsens böcker innehåller ju humor också. En klar fördel.

    SvaraRadera
  8. Många av hans böcker håller hög klass och har fått en femma i betyg av mig. Ibland upplever jag det som att för mycket humor i en deckare blir en belastning. Adler-Olsen balanserar detta förträffligt. Upplösningen brukar vara extra dramatisk. Peter Mays trilogi är av världsklass. Undra hur många tusen deckare jag läst genom åren. Med åren har jag blivit mer och mer kräsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr blir man kräsnare med åren och då är det så skönt att vissa fortfarande håller.

      Radera
  9. Många nämner Jussi Adeler-Olsens deckare. Så visst, klart man blir nyfiken! Och lite humor är ju aldrig fel. ;)

    SvaraRadera