torsdag 19 juli 2018

Hett i hyllan #57

Torsdag och dags för Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Jag har kollat i min bokhylla och hittat denna lilla bok.
Handling:
"Elizabeth är försvunnen" står det på lappen skriven med 80-åriga Mauds egen handstil. Men hon kan för allt i världen inte komma ihåg vad hennes anteckning betyder. För på senare tid har Maud blivit glömsk. Hon köper burk efter burk med konserverade persikor fastän hon redan har köksskåpet fullt av dem, hon glömmer att dricka teet hon har kokat, och hon fyller sitt hus och sina fickor med komihåglappar. Ibland känner hon inte ens igen sin dotter Helen.

Men trots sin förvirring är Maud helt säker på att någonting har hänt med väninnan, och hon är fast besluten att ta reda på vad. Kan jakten på Elizabeth hjälpa henne att finna sanningen bakom det mysterium som förföljt henne i hela livet: försvinnandet av Mauds storasyster, Sukey, strax efter andra världskrigets slut?
Låter helt okey.

9 kommentarer :

  1. Den låter ju spännande. Tror inte jag hört talas om den tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte varför jag inte läst den, kanske beror det på att jag har en otroligt stor hög olästa böcker.

      Radera
  2. Den boken känner jag inte till, men den låter spännande.

    SvaraRadera
  3. Var nyfiken på den när den kom ut men blev aldrig av att jag läste den.

    SvaraRadera