torsdag 12 juli 2018

Hett i hyllan #56

Jag är lite sen med Hett i hyllan idag, men det beror på att jag städat, även om det är varmt måste man liksom städa. Bokföring enligt Monika kör Hett i hyllan.
Nora Roberts bok Svart ros del 2 i en serie som heter Harpers handelsträdgård, del 1 är Blå Dahlia och den har jag liksom inte.
Handling:
Det har alltid bott någon från släkten Harper på lantgodset som nu ägs av Rosalind. Och lika länge som någon kan komma ihåg har ett andeväsen rört sig i dess salar.
Rosalind "Roz" Harper är en självständig kvinna med privat förmögenhet som tror att kärleken är något hon lämnat bakom sig. Vid 47-års ålder är hon änka med tre vuxna söner. På det stora lantgodset har hon byggt upp en framgångsrik handelsträdgård. Men handelsträdgården är mer än en lyckad framgångssaga, den är också en symbol för oberoende och förhoppningar som hon delar med två andra kvinnor som jobbar på godset - sina två tvillingsjälar; nygifta Stella och nyblivna mamman Hayley. För att få klarhet i sin släkts förflutna och det andeväsen som fortsätter att störa alla nattetid så kontaktar Roz en släktforskare. Samtidigt som gåtan avslöjas kring släkten Harper överraskas Roz av något hon helt tagit avstånd från i livet. Hon kommer åter igen drabbas av kärleken och nu kommer hon inte att tillåta något att stoppa henne. Uppslukad av stormande känslor är hon helt säker på att hon vill få en andra chans igen.
Igår var jag på lillelördag hos min kompis, himla god mat.
Lasagne och sallad
Jordgubbar och glass och limoncello.
😊😊

12 kommentarer :

  1. Har bara läst några böcker av den författaren men den där låter som perfekt sommarläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustigt nog läser jag mest feel good just nu men Roberts är väl mer kärlek.

      Radera
  2. Nora Roberts är en författare jag är nyfiken på. Efterrätten såg god ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har gjort en del riktig bra böcker och några floppar

      Radera
  3. Oj så gott! Har nog aldrig läst något av Nora Roberts.

    SvaraRadera
  4. Nora Roberts har jag nog gett upp nu. Har läst två böcker (tror jag) och inte gillat alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det längesedan jag läste något av henne.

      Radera
  5. Alltså, vilken mat! Hör av er nästa gång, jag ställer upp som matgäst när som helst!

    SvaraRadera