onsdag 24 juni 2020

Inte så bra

Jag har Polymyosit och Sjögrens syndrom, myositen gör att mina muskler blir väldigt svaga samt värk i musklerna. Sjögrens ger ledvärk och man får torra slemhinnor, jag dricker ofantliga mängder vatten.
När Corona pandemin startade slutade jag äta min medicin (Mycophenolate mofetil Accord) eftersom den sätter ner immunförsvaret. Tyvärr fick jag så ont att jag var tvungen att börja med tabletterna igen. 
Det var bra ett tag men nu gör det så förtvivlat ont igen, tog prover idag.
Detta värdet ska ligga på under 70 och ni ser att det är nästan dubbelt upp, inte konstigt jag har ont. Idag skulle jag klippt gräsmattan men det klarade jag bara inte.
Jag jobbar heltid och det blir en hel del spring i jobbet så när man väl kommer hem är man ganska slut.

2 kommentarer :

  1. Åh, stackare! Inte lätt om man både måste ta medicinen och undvika att ta den!

    SvaraRadera