torsdag 2 juli 2020

Hett i hyllan #107

Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Nu kör vi lite klassiker, denna är inköpt för att jag ska läsa till min Bucket list.
Jane Austen - Förnuft och känsla.
Handling:
Systrarna Dashwood, bedragna på sitt arv av bror och svägerska, försöker navigera i kärleken under en tid då äktenskapet var en ekonomisk överenskommelse lika mycket som en känslomässig. Elinor, den ansvarsfulla storasystern, är för återhållsam och Marianne, den yngre och mer impulsiva är för lättrörd. Båda egenskaperna kan ställa till problem på den svåra vägen mot lyckan. Förnuft och känsla måste väga upp varandra för att de älskande ska kunna förenas.Nu kommer en nyöversättning av Maria Ekman av Jane Austens klassiker.
Klart den ska läsas snart.

7 kommentarer :

  1. Den vill jag också läsa någon gång :)

    SvaraRadera
  2. Den här typen av brittisk klassisk romantik funkar inte alls för mig 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vanliga fall inte men den står på min book bucket list

      Radera
  3. Den har jag läst för länge sedan och tyckte den var sådär, Jane Austens böcker är inte direkt mina favoriter

    SvaraRadera
  4. Jo men den där står ju bland mina hyllvärmare också...

    SvaraRadera
  5. Jag borde ju lockas av den här typen av böcker men det gör jag inte...

    SvaraRadera