söndag 26 juli 2020

En smakebit på søndag

Då var det söndag och bara en futtig semestervecka kvar sen.😢
Det var ett tag sedan jag var med i smakebitar men tänkte ta tag i mitt bloggande.
Smakebitarna presenteras av bloggarna Flukten fra virkligheten och Betraktningar
Jag lyssnar på Johanna Mo Nattsångaren efter ett tips av en bokbloggare.
Polisutredaren Hanna Dunckers pappa dör och hon kommer tillbaka till Öland. 
Smakebiten;
Sist av alla klev Hanna in till morgonmötet. Det började bli en vana att vara sen, men den här gången hade det inte varit meningen och hon skämdes. Dessutom hade hon samma byxor och tröja som under gårdagen, betydligt skrynkligare och det syntes förmodligen på henne att hon knappt hade sovit.
Daniel log mot henne och Hanna tyckte inte om vad leendet väckte, så hon nickade bara åt honom.
Kan det vara spirande kärlek där eller vad tror ni? Ha en skön söndag

22 kommentarer :

  1. Jag har inte läst något av Johanna Mo, men jag är ganska nyfiken på hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är en bra deckare, i alla fall så här långt.

      Radera
  2. gillar omslaget, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Jag är lite nyfiken på Johanna Mos böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hennes nya serie, den verkar bra.

      Radera
  4. Jag har läst Döden tänkte jag mig så av författaren. Tyckte inte att hon riktigt fick ihop alla trådar. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. känner igen författarnamnet, men jag har inget läst av henne. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Ölandsbron på omslaget? Tipsar dottern som vill läsa deckarserier. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  7. Har sett hennes böcker på bloggar och är lite nyfiken!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Tror jag vill kolla upp den där författaren.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Inte läst något av den författaren.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Den har jag inte läst.

    SvaraRadera
  11. Oh, jag är väldigt nyfiken på denna!

    SvaraRadera