söndag 16 augusti 2020

En smakbit på søndag

Då var det söndag och dags att ge en liten smakebit från en bok du läser
Jag lyssnar på Isfiskaren av Anna Ihren, tyvärr är det väldigt många att hålla reda på, så jag hänger med dåligt och får backa hela tiden.
Men forskningschefen Kaj Malmberg har blivit mördad och Sandra och Dennis håller på att utreda detta. Peter Malmberg är bror till Kaj och är en festfixare.
Smakebiten;
– Sluta nu, sa Birgitta. De döda måste man visa respekt inför.
– I helvete heller, sa Peter och stegade ut ur rummet.
Alla satt tysta och hörde hur glasfönstren närapå föll ur sina fästen när verandadörren drämdes igen.
– Jag ber om ursäkt, sa Birgitta. Han är egentligen chockad över det som hänt. Det är kanske inte så konstigt att han reagerar så här.
Hoppas ni har en bra söndag och jag kommer titta in till er när jag kommer hem.
Mer smakebitar här:>>>>>>Flukten fra virkeligheten

3 kommentarer :

  1. Har inte läst något av henne, men jag tror att jag har en bok av henne i hyllan.

    SvaraRadera
  2. Känner till författaren men har inte läst något av henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Nog är det svårare att hålla koll på personer och handlingar i en ljudbok? Inte lika lätt att bara bläddra tillbaka och påminna sig. Eller är det jag som börjar bli gammal och glömsk?
    Såg tillbaka i dina inlägg och fascineras återigen över hur mycket titel och omslag betyder när jag ska avgöra vilka böcker jag vill läsa. Frida Skybäcks böcker blev jag direkt nyfiken på!

    SvaraRadera