torsdag 10 september 2020

Emma Gustavsson - APAS bok

Titta. Uppe på högsta grenen, där liggar APA! Det sägs att han inte är rädd för något. Alla de andra djuren säger att de känner honom och berättar om allt han gör, men om det stämmer vet jag inte. Jag tror inte ens att APA känner alla djuren.

Vad händer när APA kommer på kalas för första gången och det visar sig att APA inte alls är den som djuren har förväntat sig?

APAs bok är en varm och tänkvärd bok om hur lätt det är att prata om andra och hur viktigt det är att få vara sig själv. Hämtat från Emmagjort

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick en förfrågan via mejl och den tackade jag ja till.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Den är helt super så himla lockande.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, inget.

Vad gillade du med boken?


Färgglad med vackra illustrationer, man kan inget annat än tycka om den.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, inget tråkigt här.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


APA är huvudkaraktären och sen har vi en hel drös med djur.


Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja väldigt gärna.

Sammanfattning.


En färgsprakande barnbok så fint illustrerad av Emma Svalander som jag antar bygger på uttrycket Alla känner apan, men apan känner ingen. Fast i denna bok ändras det sistnämnda. Jag älskade boken och de fina bilderna.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 30
Utgivningsdatum 2020-08-20
Upplaga 1
Förlag Emmagjort
Medarbetare Vegna, Sarah (red.)
Illustratör/Fotograf Emma Svalander
SAB Hcf
ISBN 9789198477733
Tack för rec.ex Emmagjort 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar