torsdag 30 december 2021

Carina Blid - Himmel, helvete och pannkakor

Fredde inser att förutsättningarna inte är de bästa med tanke på flinten och kalaskulan, soffan han gärna ligger i, de goa ölen och sedan åldern, han är ingen ungdom längre med sina trettionio år. Han har nämligen gett sig den på att han ska hitta den rätta kvinnan trots att han är nyseparerad och besviken på sitt ex. En dag finns kvinnan med stort K framför honom, kvinnan som får honom att falla pladask men det blir inte som han har tänkt sig. Det nya livet blir mer komplicerat eftersom hon inte är ensam. Det finns barn med i bagaget och inte bara ett. Det svåraste för Fredde är nog värstingarna som gör livet surt för honom. Och inte kan han göra pannkakor heller. Hur ska han komma runt problemet barn, när det är kvinnan han vill ha och vad har han för strategi? Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Det är ett recensionsexemplar från författaren, tack så mycket. Genren är feelgood.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Bra textstorlek och ett lockande omslag.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och inte tillkrånglat.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, jag förstod allt.

Vad gillade du med boken?


Jag gillade att den var lite smårolig och så tycker jag det är spännande att en kvinna skriver ur en mans synvinkel.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något. Jag har fått två böcker tidigare av Carina, en började jag läsa (En dag att glömma) och där var några missar och den tilltalade inte mig alls. Förlåt. Så började jag läsa denna och fastnade direkt. Så jag ska snart ta mig an Glimtar av minnen. 

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Det var väl ganska vanliga människor egentligen och boken inleds med att Fredrik presenterar sig själv, på ett ganska roligt sätt. 

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker beskrivningarna är riktigt bra och speciellt på personerna och barnen.

Vad var annorlunda med denna boken?


Jag tror det är att en kvinna skriver ur en mans synvinkel, det måste vara lättare att skriva om det som är bekant.

Vad kunde gjort boken bättre?

Det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja men det ska jag.

Sammanfattning.


En smårolig feelgood om en helt vanlig man , ny separerad och lite besviken på att det inte gick så bra med exet. Han vill så gärna träffa kvinnan för honom, en del av dessa försök blir inte som han tänkt. Till slut hittar han henne, men vad hon har med sig i bagaget är nog inte riktigt vad han tänkt och det uppstår lite problem. Jag kan varmt rekommendera denna småroliga bok.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4

Format Häftad
Språk Svenska
Antal sidor 200
Utgivningsdatum 2021-07-26
Upplaga 1
Förlag BoD
Illustrationer Black & white illustrations
Dimensioner 215 x 135 x 14 mm
Vikt 278 g
Antal komponenter 1
Komponenter 404:B&W 5 x 8 in or 203 x 127 mm Perfect Bound on Creme w/Matte Lam
SAB Hc
ISBN 9789180272759
Tack för Recensionsexemplaret Carina 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar