fredag 7 mars 2014

Bokbloggsjerka 7-10 mars

Fredag är en trevlig dag, enligt mig den bästa, god mat och lite vin på kvällen. Dessutom Bokbloggsjerka hos Annika http://alkb.se/bokbloggsjerka-7-10-mars.

Denna veckas fråga lyder : 
Inspirationen till veckans jerka är hämtad från The Guardianas artikel Which book will never be find on your shelves?
Jag läser helst deckare men tycker jag är ganska bredd, gillar biografier och historia.
Speciellt förtjust i böcker om 2:a världskriget. Min mor och far berättade en hel del från den tiden, mor var under kriget Lotta tror jag det heter, de fick lära sig bl,a hur de olika planen låter.
Far låg vid gränsen mellan norge och sverige och fick se många tyska tåg passera genom Sverige..
Men nu till vilken bok som jag inte skulle ha i min bokhylla.
Ja dessa böcker eller andra erotikböcker skulle inte finnas i bokhyllan.
Varför undrar ni säkert, håll i hatten och sätt inte kaffet i vrångstrupen.
Men jag tycker erotik ska upplevas inte läsas, fast kanske inte alltid som det beskrivs i de böckerna.

 

16 kommentarer :

  1. Hear, hear! Mycket bra argument.

    SvaraRadera
  2. Femtio nyanser av honom har jag ju faktiskt läst men inga fler..måste nog se där om det ska hissas eller dissas. Sen det där med historiska böcker måste jag gå å skriva in i mitt inlägg...

    SvaraRadera
  3. Du har ju bra argument för din sak! ;)

    SvaraRadera
  4. Fast jag vill både uppleva och läsa om erotik... Kanske inte rena erotikböcker, det känns lite platt tror jag, men andra välskrivna böcker där det finns gott om erotik. Typ "Fanny" av Erica Jong?

    SvaraRadera
  5. Har läst femtio nyanser av honom som e-bok, så den ligger dold i laptopen.Men jag är inte helt avigt inställd till all erotisk litteratur även om just denna var en aning enkelspårig.

    SvaraRadera
  6. Jag läser nog en hel del erotik och t o m porr, och det finns ju skillnader där också..välskriven och/eller klassisk erotik är alltid underhållande.

    SvaraRadera
  7. Inga erotikböcker för mig heller. Tycker de verkar rätt tråkiga och förutsägbara faktiskt.

    SvaraRadera
  8. Nu har jag ju inte läst de där femtio nyanserna och de är faktiskt på min svarta lista också, men jag håller med Carolina här ovanför. Fanny är en av de roligaste böcker jag läst :)

    SvaraRadera
  9. Fast att läsa erotik utesluter inte att uppleva den. Det är ju till exempel något en kan göra gemensamt med en partner, som en del av det erotiska livet. Å andra sidan tycker jag sällan erotiska böcker är erotiska, så vad har de för syfte?

    SvaraRadera
  10. Jag har läst båda dessa erotiska böcker men jag gillar ditt svar :)

    SvaraRadera
  11. Jag har läst båda dessa erotiska böcker men jag gillar ditt svar :)

    SvaraRadera
  12. Den här jerkan tycker jag är svår, jag har alla sorters böcker i min bokhylla... Även en del erotisk litteratur, som Fanny Hill...

    SvaraRadera
  13. Femtio nyanser av honom har jag faktiskt i hyllan... :-)

    SvaraRadera
  14. Erotik hamnar inte i min bokhylla heller!

    SvaraRadera