fredag 14 mars 2014

David Safier - Min familj och andra monster

Familjen Wüschmann är inte lycklig.
Mamma Emmas bokhandel har gått i konkurs, pappa Frank är utarbetad och barnen har nog av sitt. Vardagen har nött ner kärleken. Och inte blir det bättre av att de efter en misslyckad maskerad möter en häxa som förvandlar dem till just de roller som de är utklädda till: Emma till vampyr, Frank till Frankensteins monster, tonårsdottern Fee till mumie och lillebror Max till varulv.
En rolig, galen och samtidigt djupt tänkvärd roman om det som betyder allra mest här i livet. Hämtat från Bazar Förlag

David Safier förra bok; Dålig karma tyckte jag var riktigt rolig och hans böcker är verkligen rejält skruvade. De är underhållande att läsa hans böcker även om det inte riktigt når ändå upp. Man ler lite smått åt alla tokerier men asgarven fattas. Sensmoralen i böckerna är närmast övertydlig, inget fel i det, visst ska man vara rädd om sin familj. Skulle han komma ut med en bok till skulle jag definitivt vilja läsa den, även om betyget för denna blir lite medel.
BETYG 3-
FÖRFATTARE: DAVID SAFIER
ÖVERSÄTTARE: ULRIKA JUNKER MIRANDA
ORIGINALTITEL: HAPPY FAMILY
GENRE: HUMOR OCH KÅSERIER, 
UTLÄNDSK SKÖNLITTERATURISBN: 9789170283321
RECENSIONSDATUM: 2014-03-05
BINDNING: INBUNDEN
Tack till Bazar förlag för rec.ex

3 kommentarer :

  1. Oj, nu får jag sänka mina förväntningar på den boken:).

    SvaraRadera
  2. Nej då Linda man tycker olika

    SvaraRadera
  3. Det bästa med att läsa bokbloggar är att få höra om böcker som jag inte alls känner till! Det låter inte som en bok för mig, även om titeln lät lockande!

    SvaraRadera