onsdag 18 maj 2016

Det där med rec.ex

Jag gick in på Massolit förlag, för ett bra tag sedan (12 mars) och kryssade i böckerna jag ville ha som rec.ex. Men inga böcker har inkommit min e-mail, trots jag fick bekräftelse på mejl. Nu har jag gott om böcker ändå, så det är absolut inte därför, jag tycker bara det är knepigt. Jag ser nämligen ingen annan som läser böckerna heller.
Fågelskådaren, Författare: Christina Olséni, Micke Hansen, ISBN: 9789176790496

Hon bad om det, Författare: Louise O'Neill, ISBN: 9789176790144
Det är faktiskt reklam för både författare och förlag när vi skriver om böckerna.

6 kommentarer :

  1. Nej förut när jag började blogga hörde massolit av sig till mig och frågade om jag ville läsa deras böcker, men med tiden har de inte gått att få tag i och de har slutat skicka ut rec.ex. Går man in på hemsidan så kan man ibland lyckas få någon bok som e-bok(tror det har hänt en gång) men oftast hör man ingenting ifrån dem. Jag skulle skicka ett mail med länk till recensionen men ingen mail jag hade till dem fungerade, provade två tre olika så då fick det vara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen katastrof, undrar vad författare känner som har förlaget. Det blir ingen reklam till dem.

      Radera
  2. (är återhållsam med rec.ex för jag vill sköta det... inte ha för många. Ibland blir man lovad en bok och sedan kommer det inget ändå?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ofta så,längtade efter Estonia som Modernista har gett ut men den har inte kommit än.

      Radera
  3. Jag är rätt trött på Massolit. Alltid likadant, man får tjata om det ska bli nån bok och så kanske de ändå bara skickar en PDF-fil istället för en ordentligt formaterad ebok. Okej, jag förstår om inte ekonomin tillåter att de skickar fysiska böcker men ska man sälja kanske man måste satsa lite också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de får ju inte lika mycket reklam som t.ex Lind&Co. Vi bokbloggare köper ju även böcker och ofta böcker man hört talas om på bloggar.

      Radera