söndag 9 december 2018

En smakebit på søndag

Då var det söndag och andra advent, bara man blinkar till lite så är det väl julafton.
Idag ska jag städa ur kyl, frys och skafferi då är allt förberett inför nästa helg som blir en bakhelg. Men under tiden jag städar lyssnar jag på ljudbok.
Här följer smakebiten;
Snön knarrar under kängorna. Plastpåsen som luciakronan ligger i prasslar allt mindre ju stelare den blir. På andra sidan sjön lyser fullmånen med ett hårt vitt ljus ovanför granskogen. Hon tänker att den är en påminnelse om att ingenting någonsin kommer att förändras, att allt kommer att förbli som det är.
Som väntat blev Alice rasande när hon inte vann. Att gå som tärna var inte vad hon hade räknat med. Men det kan hon och hennes knäppa pojkvän ha. Det var helt klart någon av dem som stoppade något i pytt-i-pannan igår för att göra henne magsjuk. Som tur var hade Hamid ögonen öppna.
Trevlig söndag och mer smakebitar här.

24 kommentarer :

  1. bra att kolla frysen ibland, försöker äta upp, tack för smakbiten, inte kul med magsjuka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är det fräscht till all julmaten.

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Den här har jag läst - gillar Moströms böcker

    SvaraRadera
  3. Har bara läst någon enstaka av Moströms böcker, men den tyckte jag om.

    SvaraRadera
  4. har inte läst något av Moström. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Passande årstiden.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hopaps du får tillfälle till det för den är bra.

      Radera
  7. Helt ärligt så har jag saknat snön som knarrar under skorna i många år nu. Det låter inte alls lika mysigt av slask.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det känns inte riktigt juligt med regn

      Radera
  8. usch o fy för magsjuka, speciellt i juletid. Tack för smakbit och trevlig andra advent

    SvaraRadera
  9. Ja, nu är rätta tiden för böcker med luciatema.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Har inte läst något av författaren ännu.

    SvaraRadera
  11. Känne till författaren men har inte läst något. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske inte är din smak med deckare.

      Radera
  12. Har inte läst något av den författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Har inte läst något av Moström. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera