torsdag 14 december 2017

Helgfrågan v. 50

Idag ska jag vidare på glöggfest med mina närmsta kollegor, det brukar vara jättetrevligt. Så har vi paketleken också, himla roligt. Ett finpaket, inköpt och ett fulpaket med något man har hemma.
Imorgon tänkte jag klä granen, på lördag ska jag handla och pynta det sista och på söndag blir det bak och matlagning.
Allt till tonerna av julmusik...🎅🎄🎅🎄
Slå in paket har jag gjort men nu är det rimmen som ska fixas med.
Några har jag fixat, bland annat denna enkla till min son;
Nej, nu kan det inte bli fel
för detta är ett kul _ _ _ _.

Hur rimmar man på bok? eller kan man tänka sig att det är en deckare, roman eller fantasybok.
Bonusfråga
Vad ska ni hitta på så här sista hela helgen innan jul?
(Mina svar finner ni ovan)
Glöm inte rösta härintill.

13 kommentarer :

  1. Låter som du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Låter trevligt med glöggfesten, ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Mina rim är nog inte riktigt i Tranströmer-klass är jag rädd ... :-D
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2017/12/15/veckans-helgfraga-2/


    Lite tafatta rim.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, visst ska jag använda Inlinkz. Också.

      Radera
  5. Rim är svårt, speciellt att skriva dem. Klura kan också vara svårt.

    SvaraRadera