torsdag 7 december 2017

Helgfrågan v. 49

Jag har städat och pyntat i flera dagar nu 🎄, vilken tid det tar alltså, ändå har jag minskat ner på pyntet en hel del. Får se om jag orkar sätta upp en gran idag, men mysigt är det. Man längtar sjukt mycket efter ledighet, kan redan nu se framför mig hur jag sitter i min fåtölj och läser en riktigt bra deckare, men ljus tända.
Kanske denna deckare som jag önskat mig i julklapp och lite god lakrits till som jag också önskat mig.
Jag börjar gilla sill mer och mer, speciellt gott på danskt rågbröd.
Denna heter Brantevikssill och är toppengod.
Vad önskar du dig i julklapp?

Har ni någon favoriträtt på julbordet?
(Mina svar ser ni ovan)


8 kommentarer :

  1. tycker om all julmat, sill är så gott! Trevlig helg! ❤️

    SvaraRadera
  2. Finns Brantevikssillen att köpa färdig, eller måste man göra i ordning den själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brantevikssill köper en färdig. hittar du ingenstans så åk till Svenska affären i Barnes, London

      Radera
    2. haha, veckans bästa tips: åk till London!

      Radera
  3. Sill är inte min favorit på bordet.

    SvaraRadera
  4. Att åka till London för att få tag i sillen var ett bra tips, tycker jag. Bra att ha ett ärende att skylla på, eller hur? :-D

    SvaraRadera
  5. Den sillen måste jag prova göra, älskar sill... och matlagning, och recept.;). Så tack för tips! Lakrits är gott, men en bör va lite försiktig med det, får inte bli för mycket, som så mycket annat. :)

    SvaraRadera