torsdag 19 april 2018

Hett i hyllan #47

Då var det torsdag och dags för lite Hett i hyllan som Monika håller i.
Handligen;
Callum Hunts pappa har alltid varnat honom för magi. Han har satt upp tre enkla regler: 1. Lita aldrig på en trollkarl 2. Lyckas aldrig med en uppgift som en trollkarl ger dig 3. Låt aldrig en trollkarl ta dig med till Magisteriet. Och nu är Call på väg att bryta alla tre.

När Call blir kallad till inträdesprovet till Magisteriet, skolan för magiker, gör han sitt yttersta för att misslyckas. Han bränner upp papper, gör sönder utrustning och är otrevlig - allt för att bli utkastad så fort som möjligt. Men vad gör det när han blir utvald ändå? Och är verkligen Magisteriet så illa som hans pappa alltid har fått honom att tro? Call kommer snart att upptäcka att allt inte är vad det ser ut att vara och att den största prövningen ännu ligger framför honom .
Jag har del 2 med och del 3 finns ute så det är liksom dags att sätta igång att läsa.

7 kommentarer :

  1. Jag känner inte till den boken men den låter ju spännande, lite "Harry Potter"-aktig.

    SvaraRadera
  2. Tror jag har sett den här boken någonstans tidigare. Jag känner i alla fall igen författarna.

    SvaraRadera
  3. Författarna känner jag definitivt igen, men inte boken. Inte min typ av bok riktigt. Tror jag...

    SvaraRadera
  4. Jag läser den här serien på engelska och älskar den!!! Mycket lättläst, perfekt om man har ont om lästid. :) Hoppas att du gillar dem!

    SvaraRadera