måndag 23 april 2018

Vecka 17: Exotiska länder

Tisdag och dags för Veckans topplista denna vecka ska det handla om Exotiska länder, så jag antar Sverige går bort då.
Burma är för mig är väldigt exotiskt även om det i denna boken inte är de vackra delarna av Rangoon som beskrivs.
Medina som ligger i Saudiarabien känns väldigt exotiskt. Boken är väldigt intressant också.
Denna bok är Zinat debutroman och handlar författarens
liv och uppväxt i Iran. Det skulle kommit en del 2, hoppas det gör det för denna var bra.
Denna boken är riktigt bra och man får verkligen en inblick i Bombay eller Mumbai, någon gång får jag nog läsa om denna.
Vem skulle inte vilja åka på en tur vid Nilen? Ja, jag hoppar gärna morden.
Men en tur med denna skulle kännas fint.
Vem hänger med?

19 kommentarer :

  1. kul länder, här är mina:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2018/04/exotiska-lander-topplista.html

    SvaraRadera
  2. Fjäril i koppel ja, den har jag ju läst. Ännu en serie som inte har blivit av? Kan inte låta bli att undra vad som hände.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Konsten att höra hjärtslag och kanske Döden på Nilen, jag minns inte, har jag läste.

    SvaraRadera
  4. Agatha Christie skrev ju faktiskt en slags reseskildringar också i vissa böcker.
    Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde hon faktiskt riktigt bra dessutom

      Radera
  5. Döden på Nilen har också jag och Fjäril i koppel ligger i min attläsahög. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Döden på Nilen är så bra men jag älskar Agatha Christie.

      Radera
  6. Saudiarabien verkar spännande, tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Har läst alla böckerna på din lista!

    SvaraRadera
  8. har läst Christie och Medinas juvel. Shantaram och fortsättningen väntar på läsning i hyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsättningen på Shantaram har jag inte.

      Radera
  9. Bra blandning! Har läst Sendker och Zinat P. Kommer inte ihåg Agatha C:s bok men jo, har läst den. För evigheter sen.

    SvaraRadera
  10. Fjäril i koppel är jättebra. Läst annat av Sendker, gillade mycket!

    SvaraRadera
  11. Konsten att höra hjärtslag och Fjäril i koppel har jag läst och båda är riktigt bra. Shantaram ligger framlagd hos mig för den skall läsas snart.

    SvaraRadera