fredag 15 april 2016

Bokbloggsjerka 15 – 18 april

Jaha, då var det fredag igen, men det känns knappt. Jag har varit hemma sedan tisdag middag med förkylning och feber. Det är säkert den tredje förkylningen i år, så har ni något bra recept hur man kan slippa dessa förkylningar så mottages det med glädje.
Tyvärr har jag inte fått så mycket läst heller för jag har mest sovit, men en och annan bok har det blivit. Men nu till bokbloggsjerksfrågan.

Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?

Jag gillar biografier, och läser det gärna. Den senaste jag lyssnade på var;
Hon läste in boken själv och jag tyckte hon gjorde det mycket bra. En riktig fighter med en bra inställning. 
Det är säkert många med mig som blev glatt överraskad av Zlatans bok, som jag lyssnade på, den var himla bra.
Men den bok som överraskat mig mest är;
Tommy Körbergs Sjung till du stupar, han läser boken själv och gör det superbra. Han är öppen och delar verkligen med sig av sitt liv och den är riktigt underhållande.
Nu ska jag kolla in vad ni har för tips.
Ha en go fredag

42 kommentarer :

  1. jaha, jag hostar och snorar på femte eller sjätte veckan. det tar aldrig slut. ska läsa Körberg, tror jag. krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, jäkla envisa sak. Krya på dig du också

      Radera
  2. Har tyvärr inte läst så många biografier så detta va en kul jerka för att få lite tips :)

    Ha en trevlig helg:)

    SvaraRadera
  3. Körbergs bok blev jag lite nyfiken på! Zlatans bok kommer jag nog aldrig att läsa, har väldigt svårt för honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Zlatans bok är grymt bra, har också svårt för honom

      Radera
  4. Körbergs bok har jag faktiskt varit lite nyfiken på men inte läst. Zlatans bok står här hemma i bokhyllan, läst och gillad av sambon men ännu inte läst av mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra skriven Zlatans bok och man förstår hur han kanske agerar på ett visst vis.
      Men Körbergs är bra underhållning

      Radera
  5. Zlatans bok har jag länge tänkt att jag ska lyssna på, men det har inte blivit av ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej av alla tips man fått har man väl en hundra böcker att läsa.

      Radera
  6. Tack för tips, och hoppas du repar dig i helgen :)

    SvaraRadera
  7. Asså den där zlatan boken, absolut ingen jag skulle ta tag i men jag börjar ju allt överväga eftersom många gillar den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oerhört bra skriven men Körbergs är mer underhållande.

      Radera
  8. Åh jag visste inte att Körberg läser upp boken själv ! Älskar honom, den måste jag lyssna på i helgen ! Tack för tipset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker egentligen han verkar lite dryg men boken fick mig revidera lite.

      Radera
  9. Alla säger att Zlatans är så bra men jag kan verkligen inte få mig att läsa den :)

    SvaraRadera
  10. Tack för boktipsen. Zlatan-boken står faktiskt och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
  11. Krya på dej med en bok, intressanta biogrfier är kul att läsa.

    SvaraRadera
  12. Tack för tipsen och krya på dig! Vill även passa på att tacka för min bokvinst som landade i posten i veckan! Tack tack :)

    SvaraRadera
  13. Körbergs bok är säkert bra, speciellt när han läser upp den själv, sånt ger + i kanten. Kryapå dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den verkligen. Tack så mycket

      Radera
  14. Jag fick verkligen kämpa mig igenom boken om Zlatan...

    SvaraRadera
  15. Jo det blir någon biografi eller sann historia emellanåt, men har inte läst dina här.

    SvaraRadera
  16. Körbergs bok hade jag inte koll på men den hamnade i min bokhylla nu på Storytel :). Det är något speciellt när personen själv läser upp. Johannes Brost bok (kanske inte den mest seriösa) fick mig att skratta högt ibland medan Magnus Härenstams bok var betydligt segare och omständligare. Zlatans bok har jag funderat på men det har inte blivit av att läsa den bland allt annat jag vill läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är kul att få skratta ibland

      Radera
  17. Zlatans bok var en väldigt stor positiv överraskning :)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  18. Jag tror jag får köpa Zlatans bok till pappa i födelsedagspresent. Får se om jag kommer ihåg det fram emot oktober.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  19. Är nog på väg att omvärdera mitt kategoriska svar, åtminstone en aning.

    SvaraRadera
  20. Har inte läst någon av dom du nämner.

    SvaraRadera
  21. Jag är Zlatan blev jag också överraskad av.

    SvaraRadera
  22. Tror jag väljer Pamela Andersson här, fightas mot cancer är nog tuffare än fighten på fotbollsplan.

    SvaraRadera
  23. Hade missat att Pamela skrivit en biografi. Vill verkligen läsa den :)

    SvaraRadera