fredag 8 januari 2016

Bokbloggsjerka 8 – 11 januari

Då har vår Bokbloggjerka äntligen kommit tillbaka och det är fredag.
Denna vecka har Annika ställt denna fråga;
Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?
Jag ska följa de utmaningar/bokbloggsaktivitet jag är med i;
Läsa klart serier som är påbörjade.
Förutom dessa ska jag försöka bli bättre på att recensera, tips mottages.
Fredag idag, kallt som sjutton men ikväll blir det Kycklingpaj och
massa tända ljus.
Ha en skön fredag.

44 kommentarer :

  1. Jag försöker hålla mig från utmaningar i år. Går sådär ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja så sa jag också, det gick inte bra.

      Radera
  2. Vissa utmaningar ser jag inte riktigt som någon utmaning och de är jag med i :) Boktolva, spänningsutmaning och så vidare är ju bara böcker jag vill läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej för oss som läser deckare ä spänningsutmaningen ingen utmaning men för de som inte gör det. Boktolva gick så dåligt förra året så jag satsar på Hylltömning i år.

      Radera
  3. Väldans, men det där går säkert bra!

    SvaraRadera
  4. Så länge jag inte känner mig styrd eller att dett blir en massa måsten så kan jag vara med på utmaningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte känner jag mig styrd, man tar det för vad det är.

      Radera
  5. Ojojoj inga sysselsättningsproblem för din del, det är tydligt! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kan nog påstå att jag aldrig haft det.

      Radera
  6. Projekt Hylltömning är jag också med på! Det ska bli kul!
    Många utmaningar du är med i - spännande!
    Recensioner är också något jag övar på. Det hjälper nog att läsa andras recensioner och inspireras av dem, samt läsa recensioner i tidningar etc. Fast först och främst ska man nog fråga sig varför man recenserar och vad man vill uppnå med sin recension.
    Lycka till med alla dina bokliga löften och utmaningar!

    SvaraRadera
  7. Jag är gärna med på utmaningar och aktiviteter, men man måste ju tycka att det är roligt och lockande, annars går det garanterat åt pipsvängen... ;-)

    SvaraRadera
  8. Det var många och spännande utmaningar! Det ska bli kul att följa dem på din blogg.

    SvaraRadera
  9. så ambitiöst! tända ljus och kycklingpaj låter inte så betungande, dock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är supergod, ja kycklingpajen alltså.

      Radera
  10. Oj, det var ett helt gäng. Jag kommer bara vara med på Johannas världsomsegling. Men på en lite lagom nivå :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mina utmaningar också, ingen press.

      Radera
  11. Jag har inte avgett några nyårslöften men kommer att vara med i Månadens bästa bok och Spänningsutmaningen och för mig är Spänningsutmaningen ingen utmaning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej läser man deckare är spänningsutmaningen ingen utmaning, men massa boktips.

      Radera
  12. Oj vad många. Glömde faktiskt bort att jag redan gjort nyårslöftestaggen och de eventuella löften jag kan ha hasplat ur mig. Kanske lika bra att inte kolla och förbli lyckligt ovetande. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja va dumt att jag tog upp det, hihi

      Radera
  13. Mycket på gång. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  14. Jag borde också bli bättre på att avsluta påbörjade serier! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del är ju bra och ändå läser man inte vidare.

      Radera
  15. Du har lovat dig själv mycket du ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lova kan man ju men hålla är det svåra.

      Radera
  16. Jag måste också bli bättre på att skriva recensioner känner jag. Främst det där med att sätta mig ned och faktiskt skriva dem, så att det inte samlas på hög, men jag skjuter gärna upp det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis samla på hög är dumt och helst anteckna lite också.

      Radera
  17. Inga sysselsättningsproblem för din del, helt enkelt!!! Lycka till!

    SvaraRadera
  18. Det var en hel del utmaningar det där :-) Jag är bara med i en än så länge...

    SvaraRadera
  19. Oj, vad många utmaningar/aktiviteter du skall delta i! Lycka till!

    SvaraRadera
  20. Vi hade HIMLA kallt på torsdag, kring -30, nu känns det nästan varmt när det pendlar kring -20.. Snö kom det också, äntligen vinter säger jag! Lycka till med utmaningarn, det lät som rätt många!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte mycket för snö och kyla, hade inte fixat -30 grader.

      Radera
  21. Bra utmaningar du har tagit dig ann :)

    SvaraRadera
  22. Utan att vara med i utmaningen Månadens bästa bok ska jag nog fundera lite mer kring det i år för jag tycker att jag bara läser färre och färre riktigt bra böcker varje år alternativt så har jag bara hunnit glömma dem när det är dags för årssammanställningen!

    SvaraRadera
  23. Många spännande utmaningar du ska vara med i! Jag ska också vara med på världsomseglingen!

    SvaraRadera