tisdag 11 december 2018

Veckans topplista - Vecka 50: Debutanter jag läst under 2018 och vill ha mer av

Nu är det tisdag och dags igen för Veckans topplista . Vi börjar i min lilla "by" där vi har en ny författare.
En fantastisk debut, bra bok.
Handbok för superhjältar är en jättefin barnbok om mobbning, så himla fint illustrerad.
Denna var skriven av en debutant 2017 men jag läste den i år, en ny bok i serien har kommit ut i år.
En riktigt bra och annorlunda deckare.
En biografi jag tyckte var ärligt skriven.

14 kommentarer :

  1. Annabelle och Silvervägen har jag båda två, men olästa då.

    SvaraRadera
  2. Har läst Annabelle och Silvervägen. Hoppas på mer av Jackson och kanske jag läser Bengtsons nya och hoppas på att den är lite bättre än första. Fast jag minns den iofs så den kanske inte var så tokig ändå.

    SvaraRadera
  3. Papperssjälar finns med även på min lista. Tyckte så mycket om den.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av de böckerna men är nyfiken på flera.

    SvaraRadera
  5. Annabelle har jag precis köpt. Silvervägen har jag läst. Papperssjälar blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  6. Annabelle gilade jag, Silvervägen ska jag nog läsa.

    SvaraRadera
  7. Annabelle var en otroligt bra debutroman. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Papperssjälar och silvervägen vill jag läsa.

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dessa, så tack för tips!

    SvaraRadera
  10. Papperssjälar har SÅ fint omslag!

    SvaraRadera