tisdag 27 augusti 2019

Bengt Ohlsson - Min perfekta man

Jasmine har den perfekta mannen. Det tycker alla. Adrian är snäll och sexig, jämställd och bländande vacker. Hennes vänner avundas henne, och kallar dem "det perfekta paret". Men när Silvio och hans hustru börjar hos henne i parterapi blir hon oväntat attraherad av honom. Adrian börjar prata om att de borde skaffa barn, och samtidigt tar Silvio allt större plats i Jasmines tankar. Är attraktionen besvarad? Ingenting i Jasmines liv är perfekt längre. Och efter en ödesdiger tur med Adrians nyinköpta båt finns ingen återvändo. Hämtat från Bonniers Bookery 

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag är läs-ambassadör för Bonniers bookery så jag fick det på mejl och svarade ja.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Inget fel på layouten alltså framsidan. Däremot kunde jag aldrig förlika mig med uppläsaren, det var en väldigt monoton röst.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Det var inte riktigt vardagsaktigt. 

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Ja, jag hade oerhört svårt att hänga med i boken, med både namn och konstellationer.

Vad gillade du med boken?


Nej, det här var inget som fastnade hos mig, en alldeles för monoton uppläsare. Så fick jag aldrig riktigt grepp om boken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Ja, tyvärr rätt många.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Nej, det blir lite virrigt i mitt huvud med alla namn.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det vet jag inte.

Vad var annorlunda med denna boken?


Inget

Vad kunde gjort boken bättre?


Det var nog inte min typ av bok, så svårt att säga.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Det vet jag ej.

Sammanfattning.


Detta var inte alls min typ av bok, ett virrvarr av personer, och en uppläsare som var väldigt monoton tyvärr. Jag fick aldrig riktigt grepp om boken.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 2
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (131.8 MB)
Språk Svenska
Inläsare Tova Magnusson
Utgivningsdatum 2019-08-13
Förlag Bonnier Bookery
ISBN 9789179010195
Tack Bonniers Bookery för att jag fick lyssna.
Köp boken på Bokus eller Adlibris 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar