lördag 31 juli 2021

Snart bara en vecka kvar

Nu är det snart bara en vecka kvar av min semester och det känns lite deppigt😒.
Simba (min katt) dog första veckan och det var himla sorgligt, nu har jag ingen katt.
Så krånglade min bil, fick genom en vän tag på någon som skulle laga den, men den hackar fortfarande. De bytte bromsar och gjorde ett oljebyte men säkert är det något annat med.
Han var så gosig lilla Simba.
Andra veckan åkte jag upp och hjälpte min dotter med barnen, så mysigt att få umgås med barnbarnen.
Denna vecka har jag tagit hand om Philip två gånger, men idag sitter jag som förlamad och vet inte vad jag ska göra fast det finns saker att göra.
Veckan som kommer skulle familjen från Stenstorp komma ner, men de kan tyvärr inte för de är ej klara med takbytet
Det verkar mycket jobb med taket, kanske detta varit enklare än tegelpannor.
Jag har inte heller fått så mycket läst som jag tänkt, men de har inte kommit några nya böcker i brevlådan heller. 
Vädret ser ut att bli en regnig historia, i alla fall till en början.
Jag behöver få gjort lite i trädgården.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar