torsdag 29 juli 2021

Hett i hyllan #121

Då var det torsdag och som vanligt Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Handling:
2017: Signe är snart sjuttio, men skräms inte av havet. Hon seglar ensam bort från sin barndomsbygd i Norge för att konfrontera mannen som hon en gång älskade. Det är bara hon, båten som heter "Blå" och en märklig last.


2041: David tycker att han är för ung för att vara far, ändå har han blivit ensam med sin lilla dotter. De två är på flykt genom ett Sydeuropa som är drabbat av torka, där nord står mot syd, och där vattnet inte längre räcker till oss alla. Allt förändras den dag då de upptäcker en segelbåt i en övergiven trädgård långt inne i landet.

Den verkar intressant men ändå är jag inte riktigt sugen på den.

9 kommentarer :

  1. Jag gillade den, mest delen om David!

    SvaraRadera
  2. Den är i alla fall bra, tycker jag. Ganska spännande också.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst den och tyckte verkligen bra om den!

    SvaraRadera
  4. Den har jag ju hört talas om, men läst den har jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter vad alla skriver ovan så får man nog läsa den

      Radera
  5. Jag tyckte verkligen om Binas historia så vill läsa den här snart!

    SvaraRadera