lördag 3 juli 2021

Jill Mansell - Vi ses i Beachcomber Bay

Hjärtsnörpande kärlekstrassel, oväntade förvecklingar och systerliga dilemman - alla ingredienserna till en riktig bladvändare av den internationellt bästsäljande författaren Jill Mansell.

När Clemency träffar den briljanta Sam Adams faller hon nästan helt pladask - vore det bara inte för att han var gift. Tre år senare har Clemency etablerat sig i sin mysiga hemby i Cornwall för att kunna fokusera på sin karriär. Allting är perfekt när Sam vänder hennes liv på ända och dyker upp som hennes styvsysters pojkvän...

Fångad i ett triangeldrama måste Clemency nu låtsas som om hon aldrig träffat Sam, och välja mellan sitt livs kärlek och relationen till sin syster. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag brukar vilja ha något lättsamt att lyssna på vid läggdags och med bästa uppläsaren Gunilla Leining.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag vem vill inte sitta vid en solstol vid havet. Uppläsare Gunilla Leining.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Bra språk och perfekt uppläsning

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Den började så himla bra med att de träffas på ett flygplan, hon spiller vin på sig och får låna hans tröja. Det låter som början på en romantisk film men där tar det lite stopp.
Man måste bara läsa fortsättningen för att få reda på hur allt ligger till.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag gillade karaktärerna och de poppade inte bara in i boken huller om buller utan presenterades långsamt. Superviktigt när man lyssnar på boken. Jag skulle nog kunna tänka mig en Sam här hemma.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag var alldeles för upptagen av handlingen för att lägga märke till sådant, personbeskrivningarna var super.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, gärna
Det finns några stycken.

Sammanfattning.


En romantisk berättelse som har ett bra driv. Den handlar om hemligheter, syskonskap och givetvis kärlek och förvecklingar. Jag gillade den och ska försöka läsa fortsättningen i serien som ni ser ovan. Denna författare vill jag läsa mer utav. Perfekt hängmatteläsning eller för den delen i en solstol i skuggan. Mysig och charmig.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (281.8 MB)
Språk Svenska
Serie Feelgood i Cornwall & Cotswolds (del 1)
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2020-06-29
Förlag Bokförlaget Nona
Översättare Maggie Andersson
ISBN 9789188901958
Min bok var en ljudbok från Storytel. 💙💚💙

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar