söndag 13 november 2022

En smakebit på søndag

Då var det dags för en liten smakebit, jag läser som vanligt en del böcker samtidigt men idag är den hämtad ur Svartfågel av Frida Skybäck.
”Är allt bra?” undrade Kent Holmström och knäppte händerna på bordet framför sig. I de omoderna stålbågade glasögonen och den brunmönstrade stickade tröjan såg han mer ut som en av hennes gamla högstadielärare än en arbetsledare på grova brott.
”Absolut.”
Han lutade sig över bordet och gav henne en förtrolig blick.
”Jag vill att du ska veta att det som hänt stannar mellan oss. Det har ingen annan med att göra. Nu börjar vi på ny kula.”
Hoppas ni får en bra söndag.

7 kommentarer :

  1. Den köpte jag på en författarträff med Frida Skybäck. Än så länge har jag inte läst den, men jag försöker läsa hennes böcker i den ordning de kommit ut så jag har några kvar.

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra bok det där. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Riktigt läckert omslag, Krim är inte min genre så jag har inte läst henne men känner igen författarnamnet. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. Älskade Skybäcks feelgoods men har inte läst hennes deckare.

    SvaraRadera
  5. Frida Skybäck känner jag till och har lyssnat på. men titeln är ny för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Läst ett par böcker av författaren, men det där tycks ju vara någon slags kriminalroman? Tack för smakbiten.

    SvaraRadera