torsdag 10 november 2022

Helgfrågan v.45

Då var vi inne i november och jag är hemma med förkylning och hosta, så tråkigt.
Idag försöker jag vara uppe lite för att se om huvudvärken ger sig.

 I helgen är det fars dag. Vad ger du din pappa för bok? Om man som jag inte har någon pappa i livet, kanske man kan tipsa ändå.
Jag hade gett min pappa en deckare och denna hade passat honom.
Handling;

Första delen i Askerserien, en spänningssvit som utforskar det annorlunda och avvikande.
Den egensinniga kriminalinspektören Leonore Asker ser ut att ha chefskapet för Malmös grova brottsrotel inom räckhåll. Men mitt i ett högprofilerat kidnappningsfall väljer ledningen att "befordra" henne till chef över den så kallade Avdelningen för förlorade själar, en enhet för udda utredningsärenden i polishusets källare.

Trots förödmjukelsen dras Asker in i ett av de egendomliga fallen. Någon placerar ut små olycksbådande figurer i ett modelljärnvägslandskap och en av dem visar sig föreställa den kidnappade kvinnan.

Fallets kopplingar till det gömda och förfallna får Asker att kontakta Martin Hill, lektor i arkitektur med ett intresse för urban exploration. Snart misstänker Asker och Hill att bortom det till synes banala ruvar en ovanlig sorts ondska.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

3 kommentarer :

  1. Har förstått att även jag borde bekanta mig med LaMotte. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Anders de la Motte är säkert väldigt bra, men jag hinner helt enkelt inte!

    SvaraRadera
  3. Inte läst något av den författaren. Otroligt så många deckarförfattare det finns!

    SvaraRadera