tisdag 1 november 2022

Tisdagstrion. Vecka 44: Bäst just nu

Bästa böckerna jag läst antar jag det är, oj då.
Drömmarnas flod av Elisabet Nemert var så himla bra, jag tänker på den fortfarande.
Läs den. 
En spännande och smårolig barnbok med härliga illustrationer.
Denna har jag precis läst ut och var så där småmysig som en feelgood ska vara och julig.
Jag håller på med Kallmyren men visste ej om man fick ta med böcker man läser just nu.
Kallt är det även i mitt hus, jag satte ner kontrollen ett hack, dumt gjort för nu är det bara 18 grader.
Mer förslag hos Ugglan & Boken

12 kommentarer :

  1. Jul vid världens ände låter ju som något jag kanske skulle läsa till jul 🙂

    SvaraRadera
  2. vi hade också satt ner värmen men sedan kom barnbarnen ch då fick vi höja lite. tycker att en vänjer sig ganska snabbt vid att ha det svalare inomhus. det värsta är nästan att det känns varmare utomhus och att en klär på sig för mycket när en ska gå ut. har faktiskt aldrig läst något av Elisabet Nemert

    SvaraRadera
  3. Tyckte att Kallmyren var väldigt bra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  4. Härligt när bokupplevelser dröjer kvar! Har inte läst Nemert, så tack för tips!

    SvaraRadera
  5. är inte bekant med nån i din trio!

    SvaraRadera
  6. Drömmarnas flod blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  7. Kallmyren vill jag läsa! Jag har läst Polcirkeln och älskade den

    SvaraRadera
  8. Har tänkt testa Marklunds Polcirkeln men det har inte blivit av. Får väl se hur det blir.

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dina, men Jul vid världens ände låter ju som om den skulle passa bra nu till december.

    SvaraRadera
  10. Men 18 grader är väl inte kallt? Brukar ha 14-15 på mornarna, lite svalt sådär... men det går! ;)
    Tack för tipsen, inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera