tisdag 15 november 2022

Tisdagstrion. Vecka 46: Hobbyer & fritidssysselsättningar (böcker om en hobby, eller böcker där någon ägnar sig åt en hobby)

Ugglan & Boken har denna vecka valt temat; Hobbyer & fritidssysselsättningar.
Vi börjar väl med en bok som jag nyss läste;
Jag gillar att pyssla speciellt julpyssel, även om jag inte hittade så mycket i denna bok så var den väldigt fin att titta i.
Jag är väldigt duktig på Origami och brukar vika fina stjärnor och askar.
Jag tycker det är roligt att färglägga blommor och liknande, har en hel del sådan här böcker. Vad gillar du att göra?

13 kommentarer :

  1. Origami försöker jag nu lära barnbarnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul, barnen vill alltid jag ska vika för dem.

      Radera
  2. Origami kan jag inte, men det är både fint och fantastiskt hur man kan vika papper.

    SvaraRadera
  3. Jag är tyvärr inte speciellt pysslig. Det verkar mysigt och jag beundrar människor som kan göra fina saker av nästan ingenting alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mycket pysslig, speciellt mysigt nu i jul

      Radera
  4. Hidden Winter ser väldigt fin ut. så roligt att kunna vika stjärnor och askar! jag har några sådan här färgläggningsböcker, men det blir liksom inte av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är svårt att få tiden att räcka till.

      Radera
  5. Jag är inte speciellt förtjust i att pyssla eller vika origami men beundrar de som kan. Färglägga bilder kan vara avslappnande ibland.

    SvaraRadera
  6. Jag brukade färglägga mycket för några år sedan, men nu tecknar jag mer på egen hand.

    SvaraRadera