måndag 4 februari 2013

Tema trio - Crossover

Berätta således om tre bra böcker som passar både för ungdomar och vuxna (och alla däremellan) oavsett vilken etikettering boken har.
Jag tycker det finns väldigt många böcker idag som kan läsas av både vuxna och ja, i alla fall ungdom.
Min dotters absoluta favoritbok är en sådan, och visst har jag läst, men kanske inte med riktigt samma förtjusning
Så har vi ju boken alla läst, i alla fall bloggar jag tittat i;
Nästa bok är också en som det bloggas mycket om och visst är den bra.
Det är mina bidrag men kunde lätt räkna upp fler, nu ska jag titta runt vad övriga hittat på.
Ha en skön måndag

5 kommentarer :

  1. Just det, Cirkeln. Jag tänkte inte ens på att det inte är en vuxenbok.

    SvaraRadera
  2. Cirkeln, så klart! Jag gillade den också, men var inte lika förtjust i Eld.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde alla skulle ha med Cirkeln :)

    Hur har det gått med dina staplar? Ser du dem i Chrome också nu?

    SvaraRadera
  4. För en gångs skull så har jag läst alla tre i någon annas trio också!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa men nummer två och tre står i bokhyllan och skall läsas. Skall även köpa Twilight serien. Har sett alla filmerna och vill gärna läsa böckerna. Detta är böcker som mina 12 och 14-åriga barnbarn gillar.

    SvaraRadera