torsdag 21 maj 2020

Jenny Lindqvist - Våren kommer krypande

Vårsolen lyser varm. Storasyster och lillebror leker i sandlådan när en rad med myror plötsligt passerar dem. Vart är myrorna på väg?

Följ med på vårens äventyr och lär dig känna igen tio olika sorters blommor. Leta efter blommorna i naturen och skapa vackra vårpyssel. Hämtat från Idus förlag 

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag älskar barnböcker och när jag fick se att den dessutom handlade om våren, ville jag läsa den.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är ljuvligt och illustrationerna är så fina, alltifrån blommorna till myrorna.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag älskar vackra illustrationer och det hade verkligen denna bok, så fina att jag skulle vilja rama in dem. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Två söta syskon som leker i sandlådan, vad är det att inte gilla.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Underbart.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det är nog de vackra illustrationerna.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, gärna.

Sammanfattning.


Barns nyfikenhet och upptäckarförmåga gör att de två syskonen följer myrans väg.En helt underbar liten bok om våren med så ljuvligt fina illustrationer. Bra tips på pyssel finns också i boken.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Årstiderna (del 2)
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2018-02-28
Upplaga 1
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Jenny Lindqvist
Dimensioner 227 x 174 x 8 mm
Vikt 235 g
SAB Hcf
ISBN 9789175776989
Jag fick min bok som rec.ex från Idus förlag. Tack 🧡
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar