tisdag 12 maj 2020

Tisdagstrion. Vecka 20: Bäst hittills i år

Då var det tisdag och dags för en trio hos Ugglan & Boken.
Bäst hittills i år, nu måste jag erkänna att jag ligger lite efter när det gäller recensioner, men tror jag löser det ändå.
En giftig skandal av Kristina Appelqvist
Den är skriven i bästa Agatha Christie anda och dessutom handlar den om Christie, för mig var det en full pott.
Älvdansen Kamilla Oresvärd var en riktigt bra och spännande deckare. Tack och lov kommer det en tredje del i Oktober.
Portioner under tian av Hanna Olvenmark är en superbra kokbok med så goda och smarta recept.
Denna ska jag göra men väljer nog spenat istället.

23 kommentarer :

  1. Lite märkligt är det att jag fortfarande inte har läst en enda bok av Kristina Appelqvist. Måste nog göra något åt det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du bara göra, hennes böcker är så bra.

      Radera
  2. Kul med en kokbok som en av dina bästa! Jag läser gärna kokböcker från pärm till pärm.

    SvaraRadera
  3. Älvdansen är den enda jag läst. Portionen under tian är jag nyfiken på. Har lädt rm bok tidigare av Appelqvist, men av någon anledning blev det inte fler trots att jag gillade den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det bli ibland, man hinner inte allt

      Radera
  4. Inte läst någon av dem, tack för tips!

    SvaraRadera
  5. fin blandning, den första av Hanna Olvenmark har jag gett till mina barn, riktigt bra.

    SvaraRadera
  6. Nu fick jag en påminnelse om att läsa Appelqvists böcker. Har bara läst den första delen.

    SvaraRadera
  7. Blev nyfiken på Appelqvist nu. Inte läst någon. Matboken verkar också kul. Har dock aldrig lagat kirskål ...

    SvaraRadera
  8. En giftig skandal blir jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Portionen under tian lyckades jag köpa på bokrean i år. Använt flera recept som blivit favoriter här hemma.

    SvaraRadera
  10. En kokbok med billiga recept är jättebra.

    SvaraRadera
  11. Kristina Appelqvist känner jag till, men inte den andra titeln. Portionen under tian har jag också, men den ser inte likadan ut på omslaget och där finns inte receptet som du refererar till. bra att du lade ut det

    SvaraRadera
  12. Appelqvist känner jag till men har inte läst något. Portionen under tian har vi på jobbet.

    SvaraRadera
  13. Har inte läst några av dina. Tack för tips!

    SvaraRadera
  14. Har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  15. Portionen under tian blir jag riktigt nyfiken på!

    SvaraRadera
  16. Portionen under tian verkar intressant! Nu blir jag hungrig :-)

    SvaraRadera
  17. Portionen under tian följer jag på insta och får mycket fina tips :)

    SvaraRadera
  18. Oj, kirskål finns mängder av alldeles kring knuten, aldrig provat äta.

    SvaraRadera