tisdag 19 oktober 2021

Vecka 42: Konst & fotografi. Tisdagstrio

Nu har Ugglan & Boken klurat ut ett svårt tema. Det är mest på jobbet jag läser konstböcker, eller läser och läser bläddrar i dem. Vi har nu pratat om Bridget Riley men där fanns inte en enda bok på svenska.
Denna bok finns det helt fantastisk bilder, ni bara måste läsa den.
                                       
Varning för Snacko är en barnbok på rim eller vers eller vad det heter. Men papegojan som är en Ara är så himla fint tecknat.
Eva Rydingers bok handlar om fotografen Vanja.
Så kommer en bonus av en bok som inte passade mig men handlar en hel del om fotografering;
Finns som film

9 kommentarer :

  1. Åh Stålenhag glömde jag helt.

    SvaraRadera
  2. nya passande titlar, fotografering är jag intresserad av, har framkallat, lett fotokurs och annat.

    SvaraRadera
  3. Här får man lära sig nytt. Jag har aldrig hört talas om Simon Stålenhag. Spännande!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blandning! Passagen verkar särskilt intressant!

    SvaraRadera
  5. Earthquake bird tyckte jag om. Man fick veta en hel del om Tokyos järnvägsstationer :D

    SvaraRadera
  6. Earthquake bird var riktigt hyfsad. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Omslaget gör mig intresserad av Rydingers bok. Så snyggt!

    SvaraRadera
  8. de två första böckerna blir jag nyfiken på. Susannas Jones bok har jag läst. ska se filmen också tack för tips om den!

    SvaraRadera
  9. Earthquake bird har jag sett som film, kan inte minnas att det var fotografering med där. Å andra sidan minns jag knappt något alls av den, bara att den var otroligt rörig.

    SvaraRadera