tisdag 4 juni 2019

Sofie Sarenbrant - Skamvrån

En flicka lägger sig på en spårvagnsräls i Bromma och inväntar tåget. I en annan del av Sverige hamnar en man i en djup grav i skogen. Ingen av deras nära och kära känner till den annalkande katastrofen. Kommer deras liv gå att rädda?

De två drabbade är inte bekanta, men har något livsavgörande gemensamt. Nu är det upp till kriminalinspektör Emma Sköld att hitta sambandet innan det är för sent.

SKAMVRÅN är den efterlängtade sjunde delen i succéserien om kriminalinspektör Emma Sköld. På ett unikt sätt skildras akuta samtidsfrågor som psykisk ohälsa och självmord. Vad vet du egentligen om dina närmaste? Hämtat från Bookmark förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst alla tidigare böcker av Sofie Sarenbrant så klart jag vill följa Emma Sköld.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Omslaget är läckert med små vattendroppar på.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra språk.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det tror jag inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var sjukt rörig i början och på något vis hämtade den aldrig upp det, så extremt spännande blev det aldrig.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Emma är såklart favoriten däremot är jag inte så förtjust i hennes syster.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jättebra beskrivningar.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte riktigt

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på, eller kanske ett persongalleri.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, klart som korvspad.

Sammanfattning.


Boken börjar lite rörigt tycker jag, får aldrig riktigt den där spännande känsla. Så handlar den om psykisk ohälsa, mobbning och det är tunga saker och man blir lite beklämd. Slutet är jag väl inte överförtjust i heller, men om det tänker jag inget berätta.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Emma Sköld (del 7)
Antal sidor 415
Utgivningsdatum 2019-05-20
Förlag Bookmark Förlag
Dimensioner 217 x 143 x 30 mm
Vikt 593 g
SAB Hc
ISBN 9789188859167
Tack Bookmark för rec.ex
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar