söndag 20 september 2009

Söndag 20/9



I fredags hade vi tacopaj, alltså va gott det är. Den gick fort åt kan jag tala om, grannens flicka var över och givetvis fick hon en bit. Däremot var äldsta dottern inte hemma, hon var med pojkvännen. Tänk min tös, som nyss var en baby, har nu pojkvän.
Och de är så gulliga ihop, jättesöta.Ja den kärleken.

Annars har helgen varit sådär, varit ganska trött och det blir jag alltid när jag har korgvecka.
Så någon promenad i det fina vädret har det inte blivit,,svagt givetvis.


Jag har inte fått något alls gjort utom att jag och min yngsta dotter läst en bok av Peter Pohl.
Den heter "Jag är kvar hos dig" och handlar om en tjej på 16 som efter mycket om och men får beskedet att hon har hjärntumör.Min dotter har fått i uppgift att läsa den men tycker det går sakta när hon läser så därför gör vi det tillsammans.

Jag läste i tidningen att svininfluensavaccinet är försenat med åtminstone en vecka och sedan skulle de som har samhällsnyttig tjänst få först och sen går de efter ålder, så någon gång i slutet på oktober skulle jag få min spruta. Men själva influensan skulle nå sin kulmen i mitten av oktober.Jag får inte ihop den ekvationen..Så det är väl bara att räkna med att man får det.Bara att vänta på förvandlingen....................

Man vågar väl skoja lite om det eller??
Ha det bra och sköt om Er
Mia

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar