måndag 19 maj 2014

Pridefestival och annan konsert

Vi gick på marknad på Västra torget, det fanns mycket, men jag hade fel plånbok med mig.(min var tom)
Hemmakväll i Jönköping har mycket, mycket godis. Fast min dotter handlade inget, däremot bjöd hon sin bror på en påse. Gulligt va?
Här står vi och väntar på paraden, märkligt att en del ställer sig mitt i vägen.
Ett fint bröllopspar i pridefärger.
Många människor var med i tåget ca 3000 stycken inte dåligt.
Friskies och Svettis stod på ett bussflak och gympade, något svettiga var de.
Här kommer tåget in till Rådhusparken.
Han är så stilig Mark, snygg guldkostym, så verkar han så sympatiskt också.
Fanny Hugosson kör pridelåten hon gjort för tillfället, låten finns på Spotify och heter "Let the Whole World Know.
Magnus Carlsson drog några låtar, bland annat Kom hem då publiken fick sjunga med.
Så hoppar vi till dag 2 ,då det var Red Apple som hade konsert, den grupp min dotter spelar i.
Min duktiga dotter spelar klarinett, ja hon spelar även piano, gitarr och trummor. Väldigt musikalisk, men det kommer inte från mig.
Hon var också konferencier för hela konserten och svarade för pausunderhållningen, det gjorde hon skitbra.
Jag läste ut Viveca Stens bok och började på Livet efter dig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar