onsdag 24 maj 2017

Just-nu-enkät inför långhelgen

 Hos Enligt O hittade jag denna enkät, så här skriver hon;


Som alltid när jag har för mycket att göra påbörjar jag böcker, tröttnar på dem eller glömmer bort dem, sprider dem halvlästa över huset och inte sällan också på mitt två skrivbord på jobbet. Nu är det snart några dagar ledigt (som uppvärmning inför sommarledigheten) och då vill jag hinna läsa. Jag strukturerar, eller försöker strukturera, med en just-nu-enkät. Det har funkat (hyfsat) förr.

Vid sängen: Stungen av Annika Klemming . Den är lite halvtjock 418 sidor, så det tar lite tid.
På soffbordet: 
Tre böcker ligger i topp Den första lagen, Manglade dukar och vikta servetter och Det växte ett träd I Brooklyn.
I handväskan: I köket: Jag har ingen handväska utan en ryggsäck och några böcker på jobbet blir det aldrig läst.
I öronen: Katarinas bok av Maria Gustavsdotter, den är så himla bra.


På läsplattan: Jag har en massa böcker på min Letto men läser inte så mycket från den.
Borde jag påbörja: E L Dezmin - Wicked game 
Borde jag läsa ut: Halva boken är läst av James Pattersson sedan tog det stopp, Fällan verkar bra men det kom annat emellan.
Bokklubbsbok: Joyce Carol Oates men det verkar väldigt tråkig.
Längtar jag efter att få läsa: Jenny Colgans nya men hoppas den kommer som ljudbok
3 andra böcker i min TBR-hög:  Se ovan och det finns mer..

2 kommentarer :

  1. Den lilla bokhandeln vill jag också läsa. Oates tyckte jag mycket om. har hela serien av Maria Gustavsdotter liggande. har påbörjat bok nr ett. biblioteksböcker med kort lånetid måste prioriteras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas Den lilla bokhandel kommer som ljudbok, vill verkligen läsa eller lyssna på den.

      Radera