torsdag 25 maj 2017

Hett i hyllan #15

Torsdag och dags för lite Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i. Så här skriver hon på bloggen.

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag kom ihåg för några år sedan att boken nedan syntes på många bloggar. Det var många som tyckte den var bra. Så vad gjorde jag, köpte den så klart.

Den 4 januari 1998 får en elvaårig pojke reda på att hans föräldrar är på väg att skiljas och ber desperat om hjälp från ovan. Den 5 januari 1998 drar den värsta isstorm som Quebec någonsin upplevt in över landet. I naturkatastrofens spår formas nya vänskapsband, och solidaritet och medmänsklighet börjar spira.

En roman med ett enkelt och varmt tonfall som lyfter fram en uppfriskande sida av mänskligheten. En roman fylld av hopp och värme under några centimeter is.

Om ni skulle vara sugna på den så finns den för 46 kronor på Adlibris.

11 kommentarer :

  1. det är en jättefin bok. äger den inte, men har läst den. blir det någon helgfråga idag???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men då kanske man ska prioritera att läsa den. Klart det blir helgfråga :)

      Radera
  2. Jag tyckte den var bra har jag för mig!

    SvaraRadera
  3. tyckte om denna - lånade på biblioteket.

    SvaraRadera
  4. Den har jag läst och jag tyckte om den.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst den men jag minns att titeln gjorde mig nyfiken.

    SvaraRadera
  6. Det där är en bok som jag länge tänkt läsa. Har hört att den skall vara jättebra.

    SvaraRadera
  7. Jag började på den men tyckte inte alls om språket i den. Kanske borde jag ge den en ny chans.

    SvaraRadera
  8. Den här tycker jag låter så intressant, jag har flera gånger varit på väg att köpa den.

    SvaraRadera