tisdag 13 juni 2017

Tony Parson - Murderbag

Kriminalpolisen Max Wolfe är alla mördares mardröm en impulsiv, egensinnig och envis yrkesman. När två män brutalt mördas i Londons West End misstänker polisen att det är en seriemördare som härjar, och Wolfe sätts på fallet. Det första offret är en rik bankman som under många år bedragit sin hustru, medan det andra offret är en hemlös man. Till en början verkar mordoffren inte ha något gemensamt, men det visar sig att de båda männen tjugosju år tidigare gick på samma skola. Vad kan ha utlöst mördarens besinningslösa vrede, och varför är just de här männen utvalda? 

Mördarens metoder och offer diskuteras flitigt i sociala medier och det är ingen tvekan om att mördaren själv följer varje steg. När någon utger sig för att vara mördaren på internet tar spekulationerna verkligen fart, och Wolfe inser att både han själv och dottern Scout är i skottlinjen. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick denna och del 2 från Bokfabriken som överraskningsrec.ex.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Pocket är pocket, med lite mindre text. Men den luktade gott.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Helt okej, inga svåra ord eller tillrånglat.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Ja, det var en hel del för i början var det väldigt snurrigt.

Vad gillade du med boken?

Jag var på väg att lägga ifrån mig boken både en och två gånger för att jag tyckte den var rörig. Du bara pumpas med massa namn i början både på personer, föremål och annat. Det blir ett elände att hålla isär allt. Men så småningom får jag grepp på allt och då börjar det arta sig till en riktigt spännande deckare. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Jag tror man skulle sett över antalet personer som förekommer i boken, även med anteckningar blev det hopplöst.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Karaktärerna var hårdkokta och Max Wolfe också men i och med han hade en dotter fick man se en annan sida av honom.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker det var riktigt bra, nu har jag aldrig besökt London men har man gjort det skulle man känna igen sig.

Vad var annorlunda med denna boken?

Nej, det vet jag inte .

Vad kunde gjort boken bättre?

En liten lista på de olika karaktärerna i boken kanske.


Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, för jag har del 2 i serien, tack Bokfabriken.

Sammanfattning.

En något rörig inledning på denna deckare, men efter ett tag så får jag grepp om personerna. Det är en helt okej deckare, bitvis riktigt spännande. Det gör i alla fall så jag tänker läsa fortsättningen.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3+
Format Pocket
Språk Svenska
Serie Max Wolfe (del 1)
Antal sidor 399
Utgivningsdatum 2017-04-20
Upplaga 1
Förlag Bokfabriken
Översättare Gabriel Setterborg
Originaltitel The Murder Bag
Medarbetare Torstensson, Aase (form)
Dimensioner 180 x 110 x 25 mm
Vikt 220 g
SAB Hce
ISBN 9789176293911
Tack till Bokfabriken för rec.ex
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar