tisdag 28 februari 2017

Tematrio - bara brittiskt

När tematrion postades igår låg jag faktiskt redan till sängs, nej, jag sov inte men nästan, görtrött.  Lyrans noblesser vill att vi ska Berätta om tre riktigt bra brittiska romaner/författare!
Jag brukar för det mesta lyssna på dessa för jag gillar Tomas Bolmes uppläsning av böckerna. Så är jag lite förtjust i Alan Banks.
Elly Griffiths deckare om Ruth och Nelson är en annan favorit.
Så kommer vi till den klart bästa i trion.
Agatha Christie behöver man säga mer.
Jag tänkte försöka läsa Sophie Hannahs böcker, hon blev handplockad för att skriva dessa böcker.
Är det någon som läst dem?

24 kommentarer :

  1. Har läst något av alla de där författarna. Och jag har läst både Monogrammorden och Stängd kista och tyckte de var rätt så OK. Båda böckerna finns recenserade på min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog inte de mest udda men de är de jag gillar mest.

      Radera
  2. Det var värst vad du var mordisk av dig! Jag har läst någon tidig bok av Peter Robinson och tyckte han var duktig på att skapa spänning. Elly Griffiths har jag läst en enda bok av och insåg att man borde ha börjat tidigare i serien för det var så många figurer som man "borde" känna till. Och Christie har jag läst mängder av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar deckare och tänkte jag gör en trio i trion.

      Radera
  3. Det är aldrig fel med en bok av Agatha Christie!

    SvaraRadera
  4. Agatha Christie funkar alltid! Jag är däremot inte så intresserad av Sophie Hannahs versioner - hon är säkert jätteduktig men då borde hon skriva i eget namn, inte göra fan-fiction på beställning av ett förlag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med dig, varför inte skriva i eget namn. Nu är jag så nyfiken så jag kunde inte motstå.

      Radera
  5. Agatha Christie fick vara med även i min trio. Av Robinson har jag nog bara läst en enda bok.

    SvaraRadera
  6. Griffiths och Christie är stora favoriter. Ska läsa Hannahs Poirot-böcker.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon bok om Alan Banks, men det börjar nog bli dags för det snart :)

    SvaraRadera
  8. Agatha Christie är ju alltid kul!

    SvaraRadera
  9. Inte läst något av Sophie Hannah, men Christie har det ju blivit desto fler av. :)

    SvaraRadera
  10. Agatha Christie känns det som om jag borde läsa mer av.

    SvaraRadera
  11. Det händer inte ofta, men jag har faktiskt läst alla tre :) Elly Griffiths och Agatha Christie håller jag med om ;)

    SvaraRadera
  12. Lite dålig på Robson men kanske ska lyssna på honom härnäst? De andra två älskar jag!

    SvaraRadera
  13. Tre riktigt bra titlar! Jag har faktiskt för mig att det var så att det var Christies barnbarn som ville ha en fortsättning med Poirot och de handplockade själva Sophie Hannah för att skriva de böckerna. Jag var lite osäker i första boken Monogrammorden men i bok två så fastnade jag rejält!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså var det hennes barnbarn, det visste jag inte. Jag har inte läst Monogrammordet än.

      Radera