torsdag 22 februari 2018

Helgfrågan v. 8

Det har inte varit någon rolig vecka, haft feber och värk i kroppen. Jag har fått lite läst och håller på med en bok nu som är superbra.
Då och då dyker det upp en fråga via mejl från en författare som undrar om jag vill läsa deras bok. Det är skitkul att de vill att jag ska läsa deras bok men ibland hinner man bara inte. Självklart är det så att författare jag läst böcker av och gillat då tackar jag ja. Men ibland har jag tackat ja till någon okänd och inte ens kunnat läsa ut boken. Så ibland måste man säga nej, men känner sig lite elak.

Hur gör ni vid förfrågorna via mejl? Vilka tackar ni ja/nej till?

Bonusfråga: Vilken bok läser du nu?

25 kommentarer :

  1. Krya på dig och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart mår bättre och får en fin helg med bra läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska faktiskt jobba imorgon, det var kris så vad gör man.

      Radera
  3. man kan, hinner och vill inte läsa allt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Trist med feber, hoppas du mår bättre.

    SvaraRadera
  5. Krya på dig!! Inte kul att vara sjuk, så jag hoppas det trillar in en hög med rec.ex i din brevlåda i morgon som kan pigga upp lite :)

    SvaraRadera
  6. Feber och värk i kroppen är inte kul, hoppas att du mår bättre!
    Vera har jag tänkt läsa framöver.

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag lite nyfiken på Vera. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  8. Visst är den bra! Jag tyckte att den kunde ha blivit Augustnominerad. Jag läste att influensan når sin topp nu. Jag hade den runt jul och vet hur bedrövligt man mår, vill inte få tillbaka den, krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog inte influensan, vet inte vad det var får något.

      Radera
  9. Jag tackar sällan nej, vill inte missa en bra bok. Men läser så varierande genrer att det mesta brukar ha en möjlighet att passa mig iaf.

    https://mariasbokhylla.wordpress.com/2018/02/23/helgfragan-recex/

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas du känner dig bättre nu! Jag känner mig nog mer elak om jag tar emot en bok och sen inte läser och skriver om den. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant Cissi men ibland så känner man så.

      Radera
  11. Peppar peppar så har alla böcker jag tackat ja till funkat. Har inga problem med att tacka nej till sånt som jag inte alls känner passar, då uppskattar man verkligen den där föregående förfrågan! :)

    SvaraRadera
  12. Krya på dig! Som bokbloggare gör man ju det här gratis så det är väl klart man måste kunna tacka nej. Allt orkar man inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man har inte fler timmar än andra liksom

      Radera