tisdag 20 februari 2018

Veckoutmaning: Vad ser du fram emot i (v)år?

Kulturkollos veckoutmaning låter så här;
Vi riktar blickarna mot ljusare tiden den här veckan på Kulturkollo och nu vill vi gärna veta vad du tror kommer att hända för positiva saker i vår och i år? Det kan handla om det stora, klimatförändringar eller avtal, men också om det lilla. Ett efterlängtat boksläpp. Ett Kultursamarbete. Att trädgården äntligen ska förgyllas av tomater, gurkor och en sprillans ny rosenbuske. Kanske ljusterapi? Kort sagt, något som får dig att må bra.
Jag mår oftast bättre när ditt blir varmare ute, just nu är det rent förskräckligt.
Så hoppas jag komma igång med mina promenader, bara det blir barmark ute liksom.
Så lite sol på min bleka hy vore nice som ser rent förskräcklig ut just nu med sår och var i halva ansiktet.
Boksläpp jag längtar efter är nog dessa:
Så vill jag grilla och göra fint i trädgården, jag älskar våren.

Så nu kan det jädrans vinter gå och lägga sig.

8 kommentarer :

  1. en kvart ute varje dag gör en piggare, ger bättre nattsömn.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi behöver nog alla lite d-vitamin nu.:) Och grilla! Det längtar jag också efter nu.

    SvaraRadera
  3. Jag längtar efter det ljusa, men inte speciellt mycket efter värmen. När andra tycker att det är skönt så lider jag mest. Sedan har jag redan börjat längta efter bokmässan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Bokmässan den är så nice. Jag åkte med min dotter förra året och det var så nice.

      Radera
  4. Känner igen det där med att må bättre när det blir varmare. Jag har inte tålt värme speciellt bra tidigare men numera är ja så frusen att det bara är skönt när det blir lite varmare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behöver inte vara skitvarmt mer lagom.

      Radera