söndag 20 maj 2018

En smakebit på søndag

Då var det söndag igen men jag förstår inte varför helgen går så himla fort, man skulle haft helg längre.
Just nu lyssnar jag på Kelly Rimmers bok Jag utan dig men när jag gråtit färdigt till den.😭😭 så har jag tänkt lyssna på denna bok;
Den ska jag lyssna på samtidigt som jag planterar lite fint i min trädgård.
Jag hoppas jag hinner med allt jag tänkt idag, men med en bok i öronen går det lite lättare.
Här kommer smakebiten:
Hon tänker på vilka möjligheter hon har att få tag på en plats där hon kan läsa sin bok, på om vädret kommer att bli varmare och om hon i så fall ska gå barbent (det här är problematiskt av flera skäl, inte minst därför att Floras hud är blekare än mjölk och motstår alla försök att ändra på det. Hon testade brun utan sol, men det såg ut som om hon hade vadat i en plaskdamm av brunsås. Och så snart hon började gå blev hon svettig i knävecken – hon hade inte ens vetat om att knävecken kunde bli svettiga – och fick långa vita ränder i solbrännan, vilket hennes kompis på kontoret, Kai, vänligt påtalade. Kais hud är som kaffe med grädde och Flora är väldigt avundsjuk på den. Dessutom föredrar hon hösten i London, på det hela taget).

30 kommentarer :

  1. Åh, den här vill jag snart läsa. Tack för smaktbiten.

    SvaraRadera
  2. denna vill jag nog läsa, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog en typisk sommargoding.

      Radera
  3. Det där är en bok som jag nog vill läsa, men jag har tre andra av hennes böcker olästa innan jag kommer till den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna om bageriet tycker jag var mysiga.

      Radera
  4. Jag håller på och lyssnar på den just nu faktiskt! Väldigt mysig och passande feelgood så här på sommaren!

    // Johanna

    SvaraRadera
  5. Den vill jag läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Helt enig i at helgen går fort, så det er deilig med enda en fridag på mandag. Ikke det at jeg har fri, jeg har eksamen :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Examen är det mycket jobb med. Lyckat till

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Jag har inte bestämt mig om jag ska ge den här författaren en ny chans.
    Håller helt med om att helgen går för fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror hennes stil påminner om de andra böckerna så gillar man inte dem, då är det tveksamt.

      Radera
  8. Den är helt underbar på engelska. Hon läser på skotska. Det måste en bara älska.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Har läst en annan bok av den författaren.

    SvaraRadera
  10. Känner inte till författaren, tack för smakbiten, titeln låter lockande

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Känner ju till böckerna men har inte läst.

    SvaraRadera
  12. Läser en bok av Kelly Rimmers (En mors bekännelse) parallellt med annat, den är bra! Känner till Colgans böcker men har inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. har någon Colgan i hyllan. oläst ännu så länge. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  14. Hm. Det här kunde bli sommarläsning.

    SvaraRadera
  15. Har lest et par andre av den forfatteren; god og lett underholdning :) Takk for smakebiten.

    SvaraRadera