tisdag 1 maj 2018

Veckoutmaning: Jag fattar inte grejen!

Kulturkollos utmaning denna vecka lyder: Veckans tema heter ”Jag fattar inte grejen” och veckans utmaning handlar självklart precis om det. Vad eller vem är det du inte fattar? Vem får dig att sitta som ett frågetecken när alla andra hyllar? Berätta för oss på era bloggar, sociala medier, eller här i kommentarerna, och tagga med #kulturkollo så hittar vi varandras…
Böckerna om psykopaten Christopher Silfverbielke. Varför lyssnar man vidare på dem?
De är inte ens bra längre, alldeles för mycket sex och råhet. Jag har inte lyssnat på denna än, men kanske gör jag det fast spolar förbi sexdelen. De första böckerna var så bra, men sedan blev det för mycket upprepningar.

BONUS
Där jag bor lät man en konstnär göra detta verk för cirka 2,5 miljoner kronor och strax innan stängde man en simhall....Förlåt jag förstår inte. Jag fattar heller inte konstverket några pinnar😕

14 kommentarer :

  1. Har inte läst de böckerna, och då kanske jag fortsätter med det! ;)
    Och konsten? Hmmm..... :) nä fattar verkligen inte grejen där!

    SvaraRadera
  2. Jag började läsa en av Silfverbielkeböckerna men kom bara ett par sidor sen orkade jag inte mer. Inte alls min cup of tea.

    Nej, verkligen svårt att förstå konstverket. Begriper inte ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte, tycker man slösar pengar när det finns annat att lägga pengar på.

      Radera
  3. Jag har ingen åsikt om simhallen, men konstverket känns trist. Hade varit finare med en björkdunge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev så arga över att simhallen skulle läggas ner att den nu drivs i privat regi.Ja lite fina blommor tycker jag, hade inte behövt kosta så mycket.

      Radera
  4. Håller med om att böckerna är riktigt dåligt skrivna. Läste första delen på ett hotell i Thailand, när de svenska böckerna som fanns att tillgå var få, men aldrig mer. Och konstverket, ja vad ska man säga? Jag fattar i alla fall inte grejen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så mycket pengar för konstverket.

      Radera
  5. Har läst några av de första i Buthler och Öhrlunds serie, men sen blev det inte flera. Konstverket? Hehehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst den senaste men samtidigt tänker jag, den kanske är bra och inte så mycket snusk.

      Radera
  6. Böckerna har jag inte läst, men håller med dig om konstverket!

    SvaraRadera
  7. Buthler och Öhrlund har jag hållit mig borta ifrån. Känns som en fortsatt strategi. Jag gillar udda konst men kanske inte just den här.

    SvaraRadera