tisdag 22 maj 2018

Veckans topplista.Vecka 21: Mors dag – Böcker till eller om mammor

Tisdag och då är det dags för veckans topplista igen. Denna gången handlar det om böcker till och om mammor. Jag antar att det är för att det är mors dag på söndag, nu är det inget vi firar. Men om man nu ska handla böcker till sin mamma så är det mammans önskemål man får utgå ifrån, så om mina barn skulle köpa böcker då skulle det vara dessa;
Sarenbrants nya skulle jag absolut vilja ha.
Denna verkar intressant.
Ännu en deckare.
Mer deckare.
Kanske är även denna deckare bra.
Bonus:
Denna verkar okej med, tackar inte nej till den heller.

21 kommentarer :

  1. Då håller jag tummarna för att dina barn ser det här inlägget och ger dig en av böckerna :)

    SvaraRadera
  2. Ännu en bra vinkling på listan - vad du själv som mor vill ha. Alla dessa böcker är nya för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. inte läst någon av dessa, är dålig på deckare.

    SvaraRadera
  4. Deckare läser jag mest när jag får som rec ex. Men här vill jag läsa De försvarslösa då jag gillade den första boken. En deckare måste sticka ut till miljö, innehåll eller helt enkelt en annorlunda stil för att jag ska gilla den riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den vill man helt klart ha. En annorlunda stil är verkligen ett stort plus.

      Radera
  5. Har inte läst någon av böckerna på din lista men är nyfiken på Hiekkapeltos bok.

    SvaraRadera
  6. väntar verkligen på Hiekkapelto!

    SvaraRadera
  7. Japp, vill läsa allihop :) Särskilt De Försvarslösa, I Tanger och Den onde samariten.

    SvaraRadera
  8. Fyra av de där har hittat hem till mig, men jag har inte läst någon av dem än :)

    SvaraRadera
  9. Spännande lista, hoppas du får någon av böckerna. De försvarslösa vill jag läsa och flera av de andra. :)

    SvaraRadera
  10. Kul tolkning av temat! Jag borde också givit böcker till mig själv såklart! :)

    SvaraRadera
  11. Trevlig spänningslista. Håller tummarna att du får någon eller helst alla.

    SvaraRadera