måndag 11 mars 2019

Christoffer Holst - Söta, röda sommardrömmar

Söta, röda sommardrömmar" är en charmig berättelse där oväntad kärlek och skärgårdsliv möter en kittlande spänningsintrig.Cilla Storm har just blivit dumpad av sin pojkvän. Hennes karriär som skvallerjournalist går inte riktigt som hon tänkt sig och sparkapitalet räcker inte längre till det där drömmiga sommarhuset i skärgården. Efter uppbrottet har hon bara råd med en kolonilott på Bullholmen - en turisttät liten ö i Stockholms prunkande skärgård. Trots att hon helt saknar gröna fingrar bestämmer hon sig för att slå till.Men när en ung kvinna hittas död på ön på midsommardagens morgon tar Cillas liv en helt ny vändning. Cilla visar sig ha varit den sista som såg kvinnan i livet och hon blir snabbt indragen i utredningen - som leds av den mycket stiliga polisen Adam.Den smått neurotiska och Chardonnay-pimplande Cilla och den strikta, välklädda Adam är så olika som två människor kan vara - ändå dras de till varandra. Men så sker plötsligt ännu ett mord som ställer allt på ända. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Ja, det var ett rent tillfälle att jag bläddrade på vad Anja Lundqvist läst in för jag tycker hon har en behaglig röst.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Passande omslag och bra uppläsare.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra uppläst av Anja.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag gillade denna bok jättemycket och inte trodde jag det var en deckare heller, mer feelgood. Men det är nästan både deckare, feelgood och romance på en och samma gång. Dessutom tycker jag den är lite småkul. En väldigt underhållande ljudbok som förgyllde några timmar i mitt liv. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Här fanns många trevlig karaktärer att tycka om bland annat Cilla och Adam.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Ja men de var riktigt bra, kunde riktigt se kolonilotten framför mig.

Vad var annorlunda med denna boken?


En bok med allt i ett.

Vad kunde gjort boken bättre?


Nej, det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja skriver han så underhållande så absolut.

Sammanfattning.


Om man vill ha både deckare, feelgood och romance på en och samma gång är detta boken för dig. Mycket underhållande och trevlig. En besvikelse är att jag får vänta ända till augusti på nästa del. 😢

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (152.1 MB)
Språk Svenska
Serie Cilla Storm (del 1)
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2018-08-17
Förlag Bonnier Audio
ISBN 9789178270439
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar