torsdag 21 mars 2019

Hett i hyllan #87

Torsdag och dags för lite Hett i hyllan, som Bokföring enligt Monika håller i.
Denna bok och yttterligar några i serien köpte jag på bokrea för några år sedan.
Jag fick aldrig tag i del 5 i serien så då blev de liggande, dumt va? Handlingen hämtat från Storytel som har serien som ljudbok.
Artemis Fowl är den fyndigaste, mest kriminella och mest intelligenta hjärnan i världshistorien. Men inte ens Artemis inser vad han utmanar när han kidnappar en pyssling, kommendör Holly Short från PYSS (Polisiära Yt Spanings Styrkan). De pysslingar som Artemis har att göra med är inte av det slag som vi är vana vid från godnattsagorna - nej, dessa pysslingar är beväpnade och livsfarliga. När Artemis tror att han vet precis var han har dem, slutar de plötsligt att spela enligt reglerna. Lägg därtill att Holly är en sann hjältinna och att hennes högste chef kommer att göra allt för att ta henne tillbaka. Det drar ihop sig till en gigantisk belägring! Lika delar äventyr, thriller Sci-Fi och fantasy tillsammans med en nypa James Bond och Sherlock Holmes.
Jag får väl lyssna på den istället.

4 kommentarer :

  1. Jag lyckades hitta sju delar, som jag då trodde var alla. Nu har jag hört att det finns åtta, men den sista är inte översatt... De är olästa hos mig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske kan hitta den på second hand eller något, får kolla.

      Radera
  2. Den har jag läst och tänkte då skaffa de resterande också för att läsa men det blev aldrig av

    SvaraRadera
  3. Läste första boken i serien för många år sedan. Blev aldrig att jag fortsatte med fler böcker.

    SvaraRadera