måndag 25 mars 2019

Alice Feeney - Jag ljuger ibland

Det finns tre saker du bör veta om mig: Jag ligger i koma. Min man älskar mig inte längre. Jag ljuger ibland. 

Amber Reynolds ligger i koma. Hon har inget minne av hur hon hamnade på sjukhus, men hon vet att det inte var någon olycka. Livrädd, och fångad i sin egen kropp, försöker hon pussla ihop minnena av vad som hände veckan innan. 

Amber har insett att hon har en make som inte längre älskar henne, en syster som döljer en mörk hemlighet och ett ex som inte kan släppa taget. Någon av dem ljuger, men kan Amber lista ut vem? Och kan hon tvinga sig själv att vakna upp innan det är försent? Hämtat ur Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag läst lite om den på Storytel och tyckte handlingen lät superbra.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget säger mig verkligen ingenting, varken bra eller dåligt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Anna-Maria Käll är uppläsare och gör det riktigt bra.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej det tror jag inte

Vad gillade du med boken?


Boken var liksom uppdelade på tre, en dåtidshistoria då vi fick följa Amber som barn och hur hon blev kompis med en flicka i skolan. Så fick vi följa vad som pågick i Ambers huvud när hon låg i koma och en dåtidshistoria som inte gick så långt back i tiden.
Jag tyckte en del av historien då Amber låg i koma var lite småtråkig, ja, men det händer inte precis så mycket. Det var också lite förvirrande med namnbytet, eftersom jag lyssnade på boken hängde jag inte med riktigt och fick backa en hel del. Boken var stundom riktigt bra och spännande men det kunde blivit så mycket bättre, någon nagelbitare tyckte jag absolut inte det var. Det blev också lite väl mycket av allt.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Ja när Amber svävade ut i sin koma

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag har inga favoriter nästan tvärtom, alla verkar vara knepiga.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jo, det var helt okej.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Enligt mitt tyckte kanske man inte skulle få in så mycket i en och samma bok.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja det är möjligt men jag var inte blåst av stolen.

Sammanfattning.


En hyggligt spännande historia där man inte kan luta sig tillbaka och lyssna utan måste vara med hela tider. För här är det många vändningar. 

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (213.2 MB)
Språk Svenska
Inläsare Anna Maria Käll
Utgivningsdatum 2018-11-20
Förlag Printz Publishing
Översättare Katarina Falk
ISBN 9789177710776
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar