söndag 17 mars 2019

Anna Ovesson - Att vänta ett liv

Sarah sitter där hon sitter. Bokstavligt talat. En olycka har gjort henne rullstolsburen men längtan efter ett barn försvann inte med känseln. Hennes dröm tar henne till en fertilitetsklinik i Danmark, men en högst oplanerad dejt ställer till det - för vilken träff får egentligen fäste först? Sarahs granne Berit, åttiosju fyllda, lever varje dag som om det vore den sista, och tiggerskan Amoun och hennes familj bara väntar på att få börja sitt. Situationer uppstå när dessa människors liv korsas - men vem är det som för dem samman?

Att vänta ett liv är en feel good-roman om att göra det omöjliga möjligt, om människor som omger oss, som vi kanske inte ser, eller vill se, men som på olika sätt delar samma sits. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag vill alltid ha en bok att lyssna på innan jag ska sova, denna visste jag inget om men man måste våga chansa lite.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget var snyggt och uppläsare var Maria Lyckow

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Maria Lyckow passade bra för denna bok, fint uppläst av henne

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Den här boken handlade om många inte helt lätta saker. Sarah själv sitter i rullstol och med de hinder och även de fördomar de kan innebära. Boken tar även upp tiggeri, vänskap och cancer. När jag radar upp allt kan man tro att det är världens jobbigaste bok att läsa, men så är det absolut inte. Vänskapens mellan Sarah och hennes granne är riktigt fin, men grannen är även lite bestämd, vad gäller åsikter och hur hon vill ha det i hemmet. Jag tycker boken var väldigt läsvärd och underhållande och hennes granne Berit fick mig att dra på smilbanden också.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag kan inte komma på något

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Sarah var den man tog till sig men Berit var lite rolig.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Riktigt bra beskrivningar speciellt kring personerna och deras känslor.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, verkligen

Sammanfattning.


En feelgood med som får en att dra på smilbanden men även tänka efter lite. Helt klart läsvärd.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (155.1 MB)
Språk Svenska
Inläsare Maria Lyckow
Utgivningsdatum 2018-12-12
Förlag Word Audio Publishing
ISBN 9789178290642
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar