onsdag 6 mars 2019

Gun Årestad - Byt liv med mig

Sarah Frost är fast. Fast i sitt liv, i kärleken, i vardagen. Hon behöver något annorlunda, en chans att komma bort från hennes liv. Och kontaktannonsen hon skickat in kommer förändra allt. Annonsen berättar om en förmögen författarinna i sina bästa år, omgiven av all lyx som önskas kan, men som för en månad önskar att få byta liv, yrke, ja till och med familj. Kort därpå anländer svar från Eva, en hemmafru med tre barn. Sarah känner ilningen färdas över ryggkotorna. Det är nu eller aldrig! Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick syn på den på Storytel och tyckte handlingen var helt crazy.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jo, helt okej omslag. Uppläsare Märta Lundin.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Uppläsningen tog lite tid att vänja sig vid men efter ett tag funkade det bra.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Jag hade nog lite svårt för själva handlingen. Vem skulle lämna sin familj en månad för ett annat liv om än lyxigt. Och anförtro en fullkomlig främling in i huset som "ställföreträdare".

Vad gillade du med boken?


Om man bortser från att den inte är speciellt verklighetstrogen, så var den ganska underhållande. Uppläsaren funkade också väldigt bra när man vant sig vid henne och passade till boken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej,det gjorde jag inte

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag hade lite svårt med karaktärerna, gillade inte någon.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

De var helt okej, men inte speciellt utmärkande.

Vad var annorlunda med denna boken?


Själva handlingen tror jag.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ja, kanske med en mer verklighetstrogen story.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag hittade knappt någon fakta alls om denna författare så jag måste säga att jag blev lite nyfiken. Hon har tydligen skrivit över 30 böcker men jag har inte hört talas om henne innan.


Sammanfattning.


En något overklig roman men ganska underhållande och bra uppläst.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Mp3-skiva
Språk Svenska
Inläsare Märta Lundin
Utgivningsdatum 2019-02-26
Förlag Swann Audio
SAB Hc
ISBN 9788726157314
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar