söndag 5 januari 2020

Susanne Boll - Luftburen

Vårstockholm är stekande hett, men idyllen skakas av en serie bestialiska mord. Den erfarna och ibland okonventionella psykologen Vera Lilja hjälper sin gode vän vid polisen, Kenneth Karlsson, att ringa in mördaren i hopp om att förekomma nästa attack.

Samtidigt brottas Vera med att reparera sin och kärleken Alexios relation, och försöker dessutom återknyta kontakten med sin vuxna son Patrik som hon övergav när han endast var några månader gammal.

Medan Veras eget liv vänds upp och ner i den bedövande hettan står utredningen och stampar, och de mörka molnen vid horisonten ger inget hopp om ett förlösande regn.

Luftburen är en spänningsfylld roman om hämnd, kärlek och förlåtelse, och är en fristående uppföljare till succén Eldsystrar. Hämtat ur Bokfabriken

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag läste Eldsystrar och den gillade jag skarpt, så när denna kom blev jag så glad. Tyvärr satt annat käppar i hjulet för läsning just då.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


På omslaget antar jag det är Vera, samma som på första boken. Bra Textstorlek.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och lättfattligt.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag tycker om det vardagliga i boken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Vera är huvudkaraktären och jag kan nog påstå att man inte känner riktigt allt om henne än.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar speciellt vad gäller karaktärerna som jag ser ganska tydligt framför mig.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag hoppas det kommer en del 3.

Sammanfattning.


Om man tror man får en deckare med bara en mordutredning, så ska man nog inte läsa denna. För det handlar väldigt mycket om Vera och hennes privatliv, nu händer det en hel del i hennes liv och med hennes patienter på psykologmottagningen. Jag tycker boken är väldigt välskriven och jag gillar att följa Vera och hennes liv och visst är det en hel del spänning med i boken också. 

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Vera Lilja (del 2)
Antal sidor 285
Utgivningsdatum 2019-08-15
Upplaga 1
Förlag Bokfabriken
Medarbetare Andersson, Göran (form)
Dimensioner 230 x 160 x 25 mm
Vikt 533 g
SAB Hc
ISBN 9789178350827
Jag fick min bok som recensionsexemplar av Bokfabriken.
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar